Як залишатись ефективними: 6 порад для власників підприємств від проєкту «Школа бізнесу Нова пошта»

Как оставаться эффективным: 6 советов для владельцев предприятий от проекта «Школа бизнеса Новая почта»

Сфера бізнесу в Україні передбачає високу конкуренцію між фірмами, до того ж, в процесі побудови і розвитку своєї справи, перед підприємцями постають різні труднощі. Через це далеко не всі бізнесмени «залишаються на плаву» протягом довгих років. Близько 60% нових проєктів «прогорають» через кризу та інші проблеми. Але як бізнесу залишатися ефективним і закріпити свої позиції на ринку?

Відповісти на це питання можуть досвідчені практики бізнесу. У цьому вам допоможе проєкт «Школа бізнесу Нова пошта». На сайті https://online.novaposhta.education/ кожен підприємець може записатися на онлайн-інтенсив, що складається з 7 модулів записаних лекцій, в яких лектори поділяться секретами успішного ведення справ в нестабільних умовах ринку малого бізнесу.

1. Мінімізація витрат

Найважливішою мірою для утримання «на плаву» вважається скорочення витрат до мінімального рівня. Ремонт, розробка маркетингових досліджень — все це можна робити з найменшими витратами при грамотній організації та плануванні. Також рекомендовано провести аналіз цін у декількох постачальників: досить часто вдається знайти більш вигідні ціни, що дозволяє заощадити.

Також скоротити витрати можна, виконавши оптимізацію персоналу. За необхідності можна скоротити найменш корисні посади. До того ж можна подумати над використанням послуг сторонніх фахівців (при виникненні такої необхідності).

2. Впорядкування фінансових операцій

У складних ситуаціях багато підприємців вирішують взяти кредит на подальший розвиток бізнесу, але це не найвдаліший варіант. Як показує практика, в нестабільних ситуаціях ринку при падінні попиту на продукцію або послуги виплата щомісячних платежів по кредитах призводить до руйнівних наслідків для юридичних осіб. Це особливо небезпечно в разі валютних кредитів.

3. Сортування контрагентів

Якщо ваш бізнес передбачає роботу з дебіторами, слід переглянути їх пропозиції і відсіяти контрагентів, в чиїй фінансової спроможності ви сумніваєтеся. Це особливо стосується дебіторів, які затримують платежі. Будьте впевнені: якщо контрагенти нерегулярно платять в стабільний час, то в кризових ситуаціях вони принесуть ще більші проблеми.

4. Оптимізація імпорту сировини

Якщо ваш бізнес передбачає імпорт використовуваних товарів, рекомендовано знайти їх вітчизняні аналоги. Якщо це не є можливим, слід подбати про страхування валютних ризиків. Для цього існують форвардні валютні контракти, що дозволяють зафіксувати курси валют на момент підписання документа, та купувати їх в більш пізні терміни. При зниженні курсу гривні це убезпечить ваш бізнес від фінансових втрат.

5. Упорядкування звітності

Особливо важливий момент — прийняття необхідних заходів, які дозволять підвищити оперативність, прозорість бухгалтерської та податкової звітності. Це дасть певні переваги не тільки при взаємодії з контрольними інстанціями, але і в залученні потенційних інвесторів.

6. Оцінка ефективності обраної стратегії

При побудові своєї справи слід заздалегідь оцінити, яку нішу в конкретному сегменті бізнесу займе ваша фірма. Це надасть можливість маневрувати при зміні умов ринку, змінивши стратегію подальшого розвитку. Більш високі шанси для розвитку мають представники стійких сегментів, які мало схильні до кредитних ризиків. В умовах кризи споживачі починають більше уваги звертати на дешеву продукцію, тому слід заздалегідь передбачити можливість переходу від випуску преміальних товарів до виробництва продуктів, доступних широкому колу споживачів.

Грамотне планування і гнучкість є запорукою успішного розвитку та ведення бізнесу в Україні. Дотримуючись цих принципів, ви зможете не тільки утримати свою справу на плаву, а й залишатися ефективними, отримуючи прибуток за будь-яких умовах на ринку.