Де шукати програми для бізнесу?
Деякі підприємці не усвідомлюють необхідність автоматизації бізнесу, адже їх все влаштовує: процеси налагоджені, колектив спрацювався, отже все і так працює. Сенс ламати звичний уклад життя, нинішні схеми, що приносять стабільний результат? Проте варто розглянути й зворотну сторону медалі. Ручне виконання бізнес-завдань можуть тягнути за собою збої, неточності в розрахунках, помилки пов’язані з людським фактором. Це може стати причиною величезних збитків та даремних витрат часу співробітників. Розв’язати цю проблему дозволяє спеціальне програмне забезпечення для автоматизації бізнес-процесів.
Знайти необхідні програми відповідно до потреб вашої компанії можна на Shelfy, - платформі пошуку програм для бізнесу. Тут ви зможете обрати необхідне програмне забезпечення, порівняти декілька найкращих варіантів за функціоналом, вартістю та відгуками реальних користувачів. Уся інформація на нашому сайті структурована за ключовими параметрами відповідно до бізнес-задач, звідки й пішла назва платформи – Shelfy, з англійської поличка.
У цій статті ми розглянемо, як програми для автоматизації впливають на конкурентоспроможність та прибутковість вашого бізнесу, головні переваги впровадження такого програмного забезпечення та які бізнес-процеси варто автоматизувати в першу чергу.
Що таке автоматизація бізнес-процесів?
Наразі навіть серед підприємців побутує безліч безглуздих стереотипів та міфів щодо автоматизації бізнесу. Дехто вважає, що автоматизувати можна тільки роботу бухгалтера, що таке програмне забезпечення потрібне лише величезним компаніям, а на його впровадження необхідно виділити значні кошти, що не окупляться надалі.
Проте це абсолютно не так! Автоматизація бізнес-процесів дозволяє звільнити працівників від ручної трудомісткої роботи. Тепер замість них це будуть виконувати спеціальні програми. Впроваджують системи автоматизація зазвичай у 2 випадках:
- Для спрощення рутинних задач, без яких неможлива діяльність компанії (звітність, бухгалтерський облік тощо);
- Для автоматизації бізнес-процесів, спрямованих на розвиток компанії (продажі, співпраця з партнерами, комунікація з клієнтами тощо).
Залежно від наявної ситуації визначаються й цілі автоматизації. У першому випадку – це економія часу та ресурсів, зниження ймовірності помилок, пов’язаних з людським фактором. А в другій ситуації – збільшення прибутковості, покращення сервісу, залучення та утримання покупців. Головне – обирати програму індивідуально під запити конкретного бізнесу.
Причини та передумови для автоматизації бізнесу
Незалежно від розміру чи сфери діяльності компанії, впровадження програмного забезпечення для автоматизації бізнес-процесів тягне за собою наступні позитивні ефекти:
- Підвищення прибутку: можливість обслуговувати більшу кількість клієнтів за меншу кількість часу завдяки автоматизації рутинних задач. У такому разі прибуток компанії підвищується, а витрати на персонал – ні;
- Економія час: автоматичне виконання важливих завдань, які не тягнуть за собою збільшення прибутку, проте без них неможлива діяльність компанії. Звільнений час співробітники можуть присвятити стратегічно важливим задачам;
- Підвищення ефективності: зменшення ймовірності помилок через втому, неуважність тощо, що можуть тягнути за собою збитки та даремні втрати часу;
- Покращення процесів: можливість спрощення ручного виконання повторювальних задач, вихід на новий рівень взаємодії з клієнтами та партнерами;
- Якісне планування фінансів: фіксація надходжень коштів, витрат, уникнення касових розривів;
- Розрахунки: обчислення рентабельності замовлень та проєктів для виявлення найбільш прибуткових та перспективних напрямків діяльності;
- Безпечне зберігання інформації: розмежування прав доступу для співробітників, надійні сучасні системи шифрування даних.
Які бізнес-процеси варто автоматизувати?
Автоматизувати можна практично будь-яку сферу діяльності підприємство. Проте зазвичай всі починають саме з рутини, яка гальмує розвиток бізнесу та займає велику кількість робочого часу співробітників.
Розглянемо найпоширеніші варіанти автоматизації бізнесу:
- Документообіг: істотна економія часу, прозора робота співробітників, мінімізація помилок, зручний пошук інформації серед документів, спрощення взаємодії між відділами компанії;
- Взаємодія з клієнтами: систематизація клієнтської бази для налагодження системи клієнтського сервісу та створення персоналізованих пропозицій;
- Маркетинг: облік витрат на маркетингові кампанії, в яку суму обходиться один клієнт, які джерела залучення клієнтів приносять найбільший прибуток.
Звісно, цей перелік є невичерпним. Можна почати з найбільш вразливих місць вашої компанії, а потім поступово залучати інші бізнес-процеси. Таким чином вам вдасться сформувати єдину систему управління бізнесом.
Платформи для пошуку програм для автоматизації бізнес-процесів
Ринок програмного забезпечення переповнений різноманітними системами для автоматизації та оптимізації бізнесу. Інформацію про такі програми можна знайти у різних джерелах, проте не всі з них є достовірними.
Отже, розглянемо основні варіанти, де ви зможете знайти програми для автоматизації, що задовольнять індивідуальні потреби та вимоги бізнесу:
- Офіційні вебсайти. Більшість компаній-розробників мають власні офіційні сайти, на яких представлена детальна інформація про продукти, їх функціональність та можливості.
- Відгуки та рейтинги реальних користувачів. Відгуки користувачів на форумах, у соціальних мережах тощо допоможуть ознайомитися з реальними думками інших підприємців та оцінити ефективність програмного забезпечення.
- Консультанти та експерти. ІТ-консультанти та експерти у сфері автоматизації бізнесу можуть надати поради щодо найбільш відповідних програм згідно з конкретними вимогами та потребами компанії.
- Маркетплейси програмного забезпечення. Маркетплейси, такі як G2, Capterra, Shelfy, Gartner, GetApp, Software Advice та інші представляють великий вибір програм для різних галузей та завдань.
Ще одне чудове місце для пошуку програм для бізнесу – платформа Shelfy. Цей відносно новий проєкт має на меті створення місця, де підприємці зможуть знайти необхідне програмне рішення відповідно до вимог та потреб бізнесу. Ми постійно працюємо над розширенням асортименту, об’єктивно висвітлюючи базову інформацію про кожен продукт на ринку. Тут представлені різноманітні продукти для B2B сегменту, окрім тих, що мають будь-які зв’язки з окупантом.