Впровадження автоматизованої системи «Банкрутство та неплатоспроможність»: Новий етап у сфері управління боржниками

З 1 червня в тестову експлуатацію вводиться автоматизована система «Банкрутство та неплатоспроможність». Міністерство юстиції України оголосило, що з 1 червня 2024 року почне працювати нова автоматизована система «Банкрутство та неплатоспроможність».
Ця система дозволить збирати, зберігати, обліковувати, шукати та узагальнювати відомості про перебіг проваджень у справах про банкрутство (неплатоспроможність) і фінансово-економічні показники боржників. Вона також сприятиме формуванню Єдиного реєстру боржників, щодо яких відкрито провадження у справах про банкрутство, та Єдиного реєстру арбітражних керуючих України. Крім того, система забезпечить функціонування електронного кабінету арбітражного керуючого та спеціалізованої сторінки на вебсайті Мін'юсту, через яку буде надаватися доступ до інформації про боржників у справах про банкрутство.
Арбітражні керуючі будуть реєстраторами Єдиного реєстру боржників, щодо яких відкрито провадження у справах про банкрутство, та Єдиного реєстру арбітражних керуючих України. Вони будуть вносити необхідні дані до цих реєстрів через електронний кабінет арбітражного керуючого для інформування про свою діяльність та розкриття інформації у справах про банкрутство на спеціалізованій сторінці вебсайту Мін'юсту.
Детальніше про прозорий продаж майна боржників банкрутів - https://ezakupivli.com.ua/rmb/realizatsiya-aktiviv-derzhpidpriyemstv .

З моменту запуску в дослідну експлуатацію програмного забезпечення автоматизованої системи «Банкрутство та неплатоспроможність», подання обов’язкових відомостей про боржника та хід провадження у справі про банкрутство, а також необхідної інформації для ведення Єдиного реєстру арбітражних керуючих України, здійснюється арбітражними керуючими згідно з порядком, термінами та формами, визначеними наказом Міністерства юстиції України від 18 лютого 2020 року № 593/5 «Про порядок подання арбітражними керуючими обов’язкових відомостей (інформації)», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 19 лютого 2020 року за № 187/34470, з урахуванням технічних можливостей програмного забезпечення автоматизованої системи «Банкрутство та неплатоспроможність» та таких особливостей:
1. стосовно боржників, щодо яких на момент введення в дослідну експлуатацію програмного забезпечення автоматизованої системи «Банкрутство та неплатоспроможність» арбітражні керуючі виконують повноваження розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів, керуючих реструктуризацією, керуючих реалізацією, обов’язкові відомості подаються арбітражними керуючими до 15 липня 2024 року.
2. Щодо боржників, провадження у справах про банкрутство яких було завершено з 24 лютого 2022 року до дня впровадження в дослідну експлуатацію автоматизованої системи «Банкрутство та неплатоспроможність», подання обов’язкових відомостей здійснюється арбітражними керуючими за останній звітний період до дати закриття провадження протягом трьох місяців з моменту введення в дослідну експлуатацію цієї системи (наказ Міністерства юстиції України від 24 травня 2024 року № 1560/5 «Про внесення змін до деяких наказів Міністерства юстиції України щодо впровадження автоматизованої системи «Банкрутство та неплатоспроможність»», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 27 травня 2024 року за № 768/42113).
Арбітражний керуючий отримує доступ до електронного кабінету на підставі договору приєднання, укладеного з адміністратором Реєстрів (державне підприємство «Національні інформаційні системи»). Для укладення договору арбітражний керуючий повинен подати заяву про приєднання та замовлення до регіональної філії державного підприємства «Національні інформаційні системи» за місцем розташування своєї контори (офісу) згідно з формами, встановленими договором.