Як розвивати самостійність у навчанні за допомогою посібників?

Сьогодні чимало батьків витрачають багато часу на допомогу дитині з навчанням, адже не всі школярі роблять домашню роботу самостійно. З одного боку, за такого підходу дитина має почати вчитися краще; але що говорить про це реальна практика? Як вважають вчені, кращі успіхи демонструють саме ті діти, котрі роблять домашню роботу самостійно. Це демонструють цікаві результати, отримані науковими дослідженнями. І до речі, кожна дитина зараз може навчитися робити домашні завдання без допомоги дорослих.

Чи варто дорослим допомагати дитині з домашнім завданням?

В Іспанії, наприклад, більшість батьків запитують у дітей, чи зробили вони домашню роботу. І це стосується зовсім не тих школяриків, що вчаться в початкових класах, а підлітків - в дослідженні брали участь учні 13-14 років. Приблизно 60 % мам та 47 % тат кожного разу перевіряють, чи зробила дитина уроки. І, нарешті, 4 з 10 дорослих допомагають школярам у виконанні домашньої роботи. То ж з одного боку, отримана інформація свідчить про високий інтерес батьків до навчання дітей, їх прагнення підтримувати школяриків та сприяти їх успіхам. Однак з іншого боку, як вважають вчені, коли батьки постійно допомагають школяреві, вони позбавляють його можливости розвивати навички самостійності, вчитися вирішувати завдання власними силами.

Для розвитку самостійності в виконанні домашньої роботи можна звернутися до таких посібників, як готові відповіді, або гдз. Сьогодні всі сперечаються про те, чи варто використовувати решники; але насправді готові відповіді є кращим засобом, який допомагає учням опановувати знання. Головне - завжди користуватися ними правильно.

Для кого будуть корисними посібники

На думку багатьох психологів, навіть коли учні мають певні складнощі у навчанні, дорослим не варто робити все за дитину. Час від часу можна допомагати школяреві з непростими завданнями, але коли такої можливості немає, то дитина може й зробити вправи без допомоги. Адже готові відповіді - це відмінний спосіб опрацювати навчальний матеріал навіть без підтримки дорослих.

Звісно, існує ризик, що школяр буде просто переписувати розв'язки, не розуміючи суті вправ та завдань. І в такому випадку розв'язник буде не кращим чином впливати на шкільну успішність та загалом здатність застосовувати власні знання на практиці, під час виконання вправ та розв'язання задач. Тому він принесе користь лише дітям, котрі не зловживають підказками, а лише перевіряють за ними вже зроблені вправи та розбирають з їх допомогою новий матеріал.